Meny
Lukk
Webshop Materialbank
Hyttelva tomgustavsen02web

"Hoveddelen av våre produkter i dag fremstår i former som følger tiden, ulike vinkler, fasonger, isolasjonsverdi (U-verdi) og med design og farger som passer moderne arkitektur på både hus og hytte."

Moderniserer merkevaren

Røros Dør og Vindu lanserer sin nye logo og grafiske profil. ­– Merkevaren moderniseres for å følge utviklingen i produktutvalget, sier daglig leder Tor Lømo-Hansen.

Det originale hyttevinduet, koblet, smårutete og tradisjonsrikt er ord mange forbinder med merkevaren Røros Dører og Vinduer. I dag fremstår bedriften som en moderne produksjonsvirksomhet med stort utvalg av produkter i høy kvalitet for både tradisjonell og moderne arkitektur.

– Hoveddelen av våre produkter i dag fremstår i former som følger tiden, ulike vinkler, fasonger, isolasjonsverdi (U-verdi) og med design og farger som passer moderne arkitektur på både hus og hytter, forteller Lømo-Hansen.

LOKALE KREFTER

På Røros har det gjennom flere år vært et nettverk med firmaer som jobber tett sammen om utvikling. Røros Produkter, Røros Metall og Flokk er bedrifter som Røros Dører og Vinduer med hjelp fra SINTEF Teknologi og samfunn har etablert en arena for samarbeid om masseprodusert skreddersøm som strategi.

– Jeg tror veldig på samarbeid mellom bedrifter hvor man lærer av hverandre og spiller på hverandres ressurser, sier Lømo-Hansen.

Da prosessen med å videreutvikle merkevaren til Røros Dør og Vindu startet, ble det også lagt vekt på lokal forankring. Christine Øvrum Halvorsen fra Isola sin marketingavdeling er prosjektleder. Designbyrået Form til fjells har vært med i hele prosessen og utviklet alt fra ny logo og grafisk profil til fotomanér og sosiale medier.

– Ved å velge Form til fjells føler jeg at vi både har fått en faglig dyktig og kreativ samarbeidspartner, i tillegg til en unik tilhørighet og engasjement for Røros, forklarer prosjektlederen.

Designbyrået holder til på Røros og består av byråleder Maren Todal, mediegrafiker Charlotte Jonsson Hov og designer Astrid Wolden.

– Vi har jobbet med å finne en tydelig og moderne logo som ivaretar kjernen i virksomheten; solide dører og vinduer produsert på Røros! Sammen med nytt bildemateriell formidler vi at valg av kvalitet skal gi god kvalitetstid til familie, venner og opplevelser i hytter og hjem. Vi gleder oss stort til å følge teamet i Røros Dør og Vindu videre i merkevareutviklingen, sier byrålederen.

FLERE TING PÅ LUR I 2018

Foreløpig er det på Hyttemessen, sosiale medier og i brosjyren man kan se den nye profilen. Prosjektleder forteller at endringen vil skje gradvis og at neste steg er å utvikle nettsidene.

– I tillegg vil vi jobbe med å skaffe gode bilder for å vise mangfoldet av produkter vi kan produsere, samt å lage innhold og inspirasjon som skal hjelpe kunden å velge rett produkt til sitt prosjekt.

På de siste sidene i den nye brosjyren avsløres det at logoen ikke er det eneste nye i 2018. Daglig leder forteller at en ny serie ytterdører blir lansert.

– Dørene er i moderne stil og vi vil også invitere kundene til å sette et preg på sin dør ved at de selv kan designe den etter eget ønske innenfor det løsningsrom vi har, avslutter Lømo-Hansen